Wednesday, October 21, 2009

kawan


aku teneyh puntung rokok kat atas lantai landai melaka sentral.bukan puntung aku pon,walaopun aku sering berlagak seolah-olah perokok tegra,namun memang bibir hitam aku ni x tahan perit rokok tembakau.maybe bibir hitam tapi isi dalam jambu,hehe.aku tengah tunggu bas transnasional nak balik ke seremban.jam nam petang.memang aku kerap balik seremban pon,tu ramai penduduk uitm melaka pelik nape manjang tak nampak aku.kalo aku ade pon bukan aku campur orang,aku bebas lagi berbual dengan itik angsa kat tasik tu dari bersapa mesra dengan orang awam.

tengah tunggu bas tu,datang sorang mamat ni.tinggi lamapai,badan sasa.kalo die lempang aku mesti aku terkapar bujur kaku dekat tepi divider bas tu.die duduk sebelah aku,aku malas nak mesra alam,aku buat-buat la bukak beg,capai kamera.aku memang sebolehnye malas nak berinteraksi sebab aku bukan jenis mewah cerita nak digebang dengan orang ramai,tambahan aku x berapa kenal.memang x kenal langsung.namun tindakan aku main kamera membuatkan mamat tu tambah berminat nak sapa aku.

"memang keje sebagai photographer k?"

dan aku sengih aje.meng iya tidak,menafikan tidak.senyum tahap kambing.aku nak matikan perbualan ni,sebab aku memang penat sangat petang tu.

"saje-saje amek gambar,hehehe.er..nak pegi mane ni?"

aku secara x sengaja tercakap lak dialog tu dan mamat tu apa lagi,terus berbual mesra dengan aku,sebatang demi sebatang rokok die keluarkan,cerita sakan.dan aku dengan senyum tawar,aku angguk je dalam setiap topik die bagi.dalam pada usaha aku nak menamatkan perbualan,dalam pada tu jugak aku menmbah soalan kat mamat tu.

dia pon nak ke seremban jugak dan die tanye aku,kerusi dalam bas nanti memang bebas ke atau kene ikot nombor?dan aku laju je cakap,kene ikot nombor,sebab macam ade ura-ura mamat ni nak duduk sebelah aku nanti,aku fikir.dan dalam bas memang itu jadinye,memandangkan sebelah aku kosong,semestinya die duduk sebelah aku.dan sepanjang jalan yang patut aku tidor kosong,aku terpaksa layan die berbual.cerita itu cerita ini.

dari topik wanita mengadung sampai ke topik askar wataniah.rupenye die askar wataniah jugak,sambil tu belajar dekat ikram atau kliuc.name die aris.aku ngaku,aku makin mesra pulak,berhenti die cerita,aku bukak pulak cerita aku,aku buat lawak die gelak,aku gelak die ingat lawak.sampai aje dekat terminal dua seremban,aku teman die berjalan kaki memandangkan aku memang sanggup lagi berjalan kaki dalam 1km daripada berhabis RM 5 naik teksi.aku teman sampai la ke ktm seremban.die nak balik bangi.

hehe.aku suke berkawan dengan die,walaupon muke aku ketat pada mula,dia relex je.aku bukan gay,jauh wo dari panggang,cuma aku pelik,orang asing macam tu pun hargai aku sebagai kawan.hehehe.sekurangnye perspektif aku terbukak sikit hari tu.

4 comments:

  1. ala..peratus lemak menghalang aku terbang lebih lagi.sebenarnye aku dah melompat 3 meter tu,cuma gambar amek time aku nak mendarat.haha

    ReplyDelete
  2. x cam nk mendarat pown.. nk terhempas ad la.. hahaa

    ReplyDelete

bila mereka dapat keyboard...